Όταν το KFC σου λέει «Γλείψε το χαρτί μας» και εσύ το κάνεις
By
4 λεπτά χρόνος ανάγνωσης |
Να πω την αλήθεια, όταν είδα το χαρτί, το πρώτο που σκέφτηκα ήταν: Έχει θερμίδες; Αν δεν έχει, γιατί να πάρω το μπέργκερ και να μην πάρω απλώς μια στοίβα από αυτά; Να τα γλείφω, χωρίς τύψεις; χαχαχαχα
Όταν μια ιδέα στο μάρκετινγκ μπορεί να σε κάνει να αναρωτηθείς κάτι τόσο παράλογο αλλά και τόσο αστείο, τότε ξέρεις ότι το brand έχει πετύχει τον στόχο του: σε έκανε να μιλήσεις, να γελάσεις, και –ίσως– να αγοράσεις.Υπάρχουν στιγμές που κάτι τραβάει τόσο την προσοχή σου, που δεν μπορείς να το αγνοήσεις. Αυτό έκανε το KFC με το χαρτί περιτυλίγματος που… γλείφεται.
Το μάρκετινγκ τους όχι μόνο μου τράβηξε το μάτι αλλά με έκανε να πιάσω πληκτρολόγιο και να γράψω γι’ αυτό. Γιατί να είμαι ειλικρινής, αν δεν ήταν αυτή η στιγμή-aha, δεν θα διάβαζες τώρα αυτές τις γραμμές.
Το KFC λοιπόν, στο Ηνωμένο Βασίλειο πήρε κάτι τόσο συνηθισμένο – το χαρτί περιτυλίγματος – και το μετέτρεψε σε εμπειρία που προκαλεί συζήτηση. Σκέψου το εξής: το χαρτί περιτυλίγματος, κάτι που συνήθως καταλήγει στα σκουπίδια χωρίς δεύτερη σκέψη, έγινε το κέντρο της προσοχής. Με γεύση από το διάσημο Original Recipe Chicken, εμπλουτισμένη με την εποχική πινελιά του cranberry sauce και stuffing, δεν είναι απλώς ένα μέσο συσκευασίας. Είναι το μέσο που επικοινωνεί τη δημιουργικότητα και το χιούμορ του brand.
Η ιδέα αυτή δεν ήρθε τυχαία. Το KFC ξέρει πώς να συνδυάζει την ανατροπή με την εμπειρία. Εδώ δεν πουλάει απλώς ένα μπέργκερ, αλλά μια ιστορία που δημιουργεί συναισθήματα – περιέργεια, γέλιο, ίσως και έναν μικρό ενθουσιασμό. Το χαρτί περιτυλίγματος έγινε όχημα για να αναδείξει τον παιχνιδιάρικο χαρακτήρα της μάρκας, κάνοντας τον καταναλωτή να νιώσει ότι συμμετέχει σε κάτι ιδιαίτερο.
Το καλό μάρκετινγκ δεν είναι μόνο αυτό που σε κάνει να αγοράσεις κάτι. Είναι αυτό που σε κάνει να νιώθεις, να συζητάς και να συνδέεσαι με το brand. Και εδώ, το KFC το πέτυχε απόλυτα. Διότι όταν κάτι τόσο απλό όσο ένα χαρτί περιτυλίγματος γίνεται πηγή έμπνευσης και αντικείμενο συζήτησης, τότε έχεις καταφέρει να ξεχωρίσεις.
Πώς κέρδισαν την προσοχή μου;
Το απρόσμενο: Το να γλείφεις ένα περιτύλιγμα δεν είναι κάτι που συναντάς κάθε μέρα. Και αυτή η ανατροπή σε κάνει να θες να μάθεις περισσότερα.
Η περιέργεια: Όταν βλέπεις κάτι τέτοιο, το πρώτο που αναρωτιέσαι είναι: «Μα, σοβαρά;» Και αυτή η ερώτηση είναι ακριβώς ο στόχος.
Η εμπειρία: Δεν είναι απλώς προϊόν. Είναι κάτι που γίνεται αφορμή για συζήτηση, γέλιο, και, ναι, άρθρα όπως αυτό.
Τι μαθαίνουμε από αυτό;
Το KFC μας δείχνει πώς μια απλή αλλά τολμηρή ιδέα μπορεί να δημιουργήσει σύνδεση με τον πελάτη. Ορίστε τι κρατάω από αυτή την καμπάνια:
Προκάλεσε έκπληξη: Κάνε τον πελάτη σου να σταματήσει για να κοιτάξει, να σκεφτεί, και να θυμηθεί. Το απρόσμενο είναι ένα από τα πιο δυνατά εργαλεία στο μάρκετινγκ.
Δημιούργησε εμπειρία: Ένα προϊόν που συνδέεται με ένα συναίσθημα ή μια ιστορία δεν είναι απλώς κάτι που αγοράζεις. Είναι κάτι που ζεις.
Μίλα για τις λεπτομέρειες: Το KFC εξήγησε τι είναι το χαρτί, τι δεν είναι, και πώς να το χρησιμοποιήσεις σωστά. Αυτή η σαφήνεια δημιουργεί εμπιστοσύνη.
Το χαρτί του KFC μπορεί να μην είναι το πιο πρακτικό προϊόν στον κόσμο, αλλά είναι μια λαμπρή ιδέα που συνδέει το brand με τους πελάτες του με τρόπο αξέχαστο. Είτε το βρίσκεις αστείο, είτε σοβαρό, το μόνο βέβαιο είναι ότι όλοι μιλάμε γι’ αυτό.
Είναι μια ιδέα που ξεπερνά το προφανές, προκαλεί την περιέργεια και δημιουργεί σύνδεση. Με έκανε να σταματήσω, να γελάσω, και να σκεφτώ: «Αυτό είναι έξυπνο μάρκετινγκ.» Και αυτή είναι η ουσία.
Αν κάτι σου τραβήξει την προσοχή τόσο ώστε να μιλήσεις γι’ αυτό ή ακόμα και να γράψεις, τότε η δουλειά έχει γίνει σωστά.
Δημιούργησε μια εμπειρία που θα θυμούνται. Μια ιστορία που θα θέλουν να πουν. Κάτι που θα κάνει τον πελάτη σου να σταματήσει και να σκεφτεί.
Στο τέλος της ημέρας, δεν είναι μόνο το προϊόν που μετράει. Είναι ο τρόπος που κάνεις τον πελάτη να νιώσει. Αν μπορέσεις να τον εντυπωσιάσεις με το απρόσμενο και να τον εμπνεύσεις να μιλήσει γι’ αυτό, τότε είσαι ήδη μπροστά.
Οπότε, η ερώτηση παραμένει: Τι θα κάνεις εσύ για να σε θυμούνται;
Όταν το KFC σου λέει «Γλείψε το χαρτί μας» και εσύ το κάνεις
4 λεπτά χρόνος ανάγνωσης |
Να πω την αλήθεια, όταν είδα το χαρτί, το πρώτο που σκέφτηκα ήταν: Έχει θερμίδες; Αν δεν έχει, γιατί να πάρω το μπέργκερ και να μην πάρω απλώς μια στοίβα από αυτά; Να τα γλείφω, χωρίς τύψεις; χαχαχαχα
Όταν μια ιδέα στο μάρκετινγκ μπορεί να σε κάνει να αναρωτηθείς κάτι τόσο παράλογο αλλά και τόσο αστείο, τότε ξέρεις ότι το brand έχει πετύχει τον στόχο του: σε έκανε να μιλήσεις, να γελάσεις, και –ίσως– να αγοράσεις.Υπάρχουν στιγμές που κάτι τραβάει τόσο την προσοχή σου, που δεν μπορείς να το αγνοήσεις. Αυτό έκανε το KFC με το χαρτί περιτυλίγματος που… γλείφεται.
Το μάρκετινγκ τους όχι μόνο μου τράβηξε το μάτι αλλά με έκανε να πιάσω πληκτρολόγιο και να γράψω γι’ αυτό. Γιατί να είμαι ειλικρινής, αν δεν ήταν αυτή η στιγμή-aha, δεν θα διάβαζες τώρα αυτές τις γραμμές.
Το KFC λοιπόν, στο Ηνωμένο Βασίλειο πήρε κάτι τόσο συνηθισμένο – το χαρτί περιτυλίγματος – και το μετέτρεψε σε εμπειρία που προκαλεί συζήτηση. Σκέψου το εξής: το χαρτί περιτυλίγματος, κάτι που συνήθως καταλήγει στα σκουπίδια χωρίς δεύτερη σκέψη, έγινε το κέντρο της προσοχής. Με γεύση από το διάσημο Original Recipe Chicken, εμπλουτισμένη με την εποχική πινελιά του cranberry sauce και stuffing, δεν είναι απλώς ένα μέσο συσκευασίας. Είναι το μέσο που επικοινωνεί τη δημιουργικότητα και το χιούμορ του brand.
Η ιδέα αυτή δεν ήρθε τυχαία. Το KFC ξέρει πώς να συνδυάζει την ανατροπή με την εμπειρία. Εδώ δεν πουλάει απλώς ένα μπέργκερ, αλλά μια ιστορία που δημιουργεί συναισθήματα – περιέργεια, γέλιο, ίσως και έναν μικρό ενθουσιασμό. Το χαρτί περιτυλίγματος έγινε όχημα για να αναδείξει τον παιχνιδιάρικο χαρακτήρα της μάρκας, κάνοντας τον καταναλωτή να νιώσει ότι συμμετέχει σε κάτι ιδιαίτερο.
Το καλό μάρκετινγκ δεν είναι μόνο αυτό που σε κάνει να αγοράσεις κάτι. Είναι αυτό που σε κάνει να νιώθεις, να συζητάς και να συνδέεσαι με το brand. Και εδώ, το KFC το πέτυχε απόλυτα. Διότι όταν κάτι τόσο απλό όσο ένα χαρτί περιτυλίγματος γίνεται πηγή έμπνευσης και αντικείμενο συζήτησης, τότε έχεις καταφέρει να ξεχωρίσεις.
Πώς κέρδισαν την προσοχή μου;
Τι μαθαίνουμε από αυτό;
Το KFC μας δείχνει πώς μια απλή αλλά τολμηρή ιδέα μπορεί να δημιουργήσει σύνδεση με τον πελάτη. Ορίστε τι κρατάω από αυτή την καμπάνια:
Το χαρτί του KFC μπορεί να μην είναι το πιο πρακτικό προϊόν στον κόσμο, αλλά είναι μια λαμπρή ιδέα που συνδέει το brand με τους πελάτες του με τρόπο αξέχαστο. Είτε το βρίσκεις αστείο, είτε σοβαρό, το μόνο βέβαιο είναι ότι όλοι μιλάμε γι’ αυτό.
Είναι μια ιδέα που ξεπερνά το προφανές, προκαλεί την περιέργεια και δημιουργεί σύνδεση. Με έκανε να σταματήσω, να γελάσω, και να σκεφτώ: «Αυτό είναι έξυπνο μάρκετινγκ.» Και αυτή είναι η ουσία.
Αν κάτι σου τραβήξει την προσοχή τόσο ώστε να μιλήσεις γι’ αυτό ή ακόμα και να γράψεις, τότε η δουλειά έχει γίνει σωστά.
Δημιούργησε μια εμπειρία που θα θυμούνται.
Μια ιστορία που θα θέλουν να πουν. Κάτι που θα κάνει τον πελάτη σου να σταματήσει και να σκεφτεί.
Στο τέλος της ημέρας, δεν είναι μόνο το προϊόν που μετράει. Είναι ο τρόπος που κάνεις τον πελάτη να νιώσει. Αν μπορέσεις να τον εντυπωσιάσεις με το απρόσμενο και να τον εμπνεύσεις να μιλήσει γι’ αυτό, τότε είσαι ήδη μπροστά.
Οπότε, η ερώτηση παραμένει: Τι θα κάνεις εσύ για να σε θυμούνται;
Find me @ Instagram /Agapikan